Suriname, een getraliede samenleving

22 januari 2023 - Paramaribo, Suriname

Vandaag iets over inbraakpreventie

Helaas moet men het huis tegen ongewenst bezoek beschermen. Ieder huis in Suriname is voorzien van zgn. diefijzer.

Het komt veelvuldig voor dat men te maken heeft gehad met inbraak. De Surinaamse regering raadt daarom haar inburgers aan het huis dievenijzer aan te brengen. Net zo als de vuilnisstaanders, kan men deze  in diverse maten en modellen  laten maken. Ook het appartement waarin wij verblijven heeft deze tralies.

zushuis(7)zushuis(5)zushuis(4)zushuis(2)zushuis(3)zushuis(6)

Ik zelf vind het voor het oog niet mooi lijken. Maar zou , als ik hier zou wonen, ook

“ tralies voor mijn geld kiezen ” . De  huizen hebben  ook veel van een getraliede vesting. Er is zelfs sprake van drievoudige beveiliging: én diefijzer én bewakingscamera’s én een muur. Kortom: De lasbedrijven vieren hier hoogtij en  de  bedrijven tegen inbraak verdienen hier kapitalen !

Mensen hier in Suriname hebben leren leven  met een bestaan achter de tralies…….

diefijzer_4diefijzer_2diefijzer_3diefijzer_1

diefijzer

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Dineke:
    22 januari 2023
    Dat is apart..staat Suriname bekend om veel inbraken? Veel criminaliteit? Jammer...